کانال خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

کانال خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

آهنگ جدید حجت اشرف زاده و عماد طالب زاده به نام «عشق دلم»

متن آهنگ عشق دلم حجت اشرف زاده و عماد طالب زاده

به من هی بگو عشقمی چشمامو ببینش به من هی بگو عشقمی چشمامو ببینش!♫!
با این عشق یه کاری کن و دردامو بگیرش رسیدش دلت باز به قلب من عاشق !♫!
نمیشه تو چشمای تو این عشقو ندیدیش !♫!
عشقم دلم به تو وابسته شده میخوام بگم به تو دلبسته شده!♫!
میگرده دور چشمای تو شده دیوونه ی تو و رویای تو!♫!
عشقم دلم به تو وابسته شده میخوام بگم به تو دلبسته شده!♫!
میگرده دور چشمای تو شده دیوونه ی تو و رویای تو!♫!

یادگیری سود ایجاد کنید از پدیده درمان بیماری صرع


معمولا بعد از حمله صرع، بیمار خواب آلود، گیج و منگ است و اگر تشنج عمومی کرده باشد، درد شدیدی در اندامها و فشردگی و کوفتگی در بدن احساس میکند و بیشتر تمایل دارد بخوابد بنابراین بهتر است موادقندی یا غذایی نخورد اما بعد از بیدار شدن از خواب، میتواند مایعات بنوشد. آمار شیوع این بیماری، بدون در نظر گرفتن آمار 4 درصدی تب و تشنج کودکان 6 ماهه تا 5 ساله، بین نیم تا 2 درصد از جمعیت عمومی است. در بین کودکان شایع است که معمولاً تشنج آنی است و یک لحظه به طول می انجامد. اگر بیمار دچار صرع شده او را به یک سمت بخوابانید و سرش را همسطح یا پایین تر از بدنش قرار دهید. اگر بیماری صرع باعث می شود احساس آسیب پذیری، ترس، عصبانیت، درماندگی یا تحت فشار داشته باشید، این احساس ممکن است بر رابطه جنسی شما نیز تأثیرگذار باشد. از مهم ترین علت های تشنج در کودکان می توان تب بالا، عفونت های ویروسی، ضایعات عصبی و یا ابتلا به بیماری صرع را می توان نام برد، از سوی دیگر مبتلا شدن به بعضی از بیماری های ژنتیکی، کاهش شدید فشار خون و همچنین آسیب های مغزی می تواند باعث این بیماری شوند، به این نکته دقت کنید که اگر مادر در زمان بارداری از بعضی از داروهای خاص مصرف کند، احتمال دارد که کودک این مشکل را دارا شود، شاید بپرسید که بیماری صرع چه زمانی شروع می شود، این را باید بدانید در بعضی مواقع ممکن است یک نوزاد به این بیماری مبتلا شود و بعضی مواقع ممکن است یک فرد سالمند مبتلا شود، به همین دلیل تشنج ممکن است در هر سنی رخ دهد.

صرع انواع گوناگون و علایم بسیار متنوعی دارد که در میان آنها چند نوع صرع معروفتر هستند؛ مثلا یک نوع صرع، «صرع بزرگ» نام دارد که در اثر تخلیه الکتریکی ناگهانی و همزمان در هر دو نیمکره مغز به وجود میآید و باعث بیهوشی کامل بیمار میشود. در این نوع صرع، کودک ممکن است حدود چند ثانیه اتفاقهایی که میافتد، به یاد نیاورد اما بیهوش نمیشود. بیان ابتلا به بیماری صرع یکی از نکات مهم قبل از ازدواج است. همچنین خانمهای مصروعی که قصد بارداری دارند، باید قبل از باردار شدن به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنند و مشاوره بگیرند. مشاوره قبل از باردار شدن برای زنان مبتلا به صرع ضروری است. شروع درمان پس از اولین حمله تشنج غیر معمول است. اگر کودک در سن پایینتری قرار دارد و دچار تب و تشنج میشود، حتما باید در منزل دیازپام باشد زیرا گاهی چکاندن آمپول دیازپام داخل مقعد کودک یا خنک کردن و پاشویه کردن وی، از شروع حمله تشنج جلوگیری میکند.

5. برخی افراد برای اینکه دندانها به هم قفل نشوند و بیمار احیانا زبانش را گاز نگیرد، چوب، قاشق یا هر وسیله ای که دم دستشان باشد، داخل دهان بیمار می گذارند اما این کار خطرناک است و ممکن است باعث آسیب بیشتر بیمار شود. 4. دستتان را داخل دهان او نبرید زیرا عضلات فک بسیار قوی هستند و در صورت قفل شدن دهان، ممکن است آسیب شدیدی به دستهایتان وارد شود. درمان بیماری صرع چگونه است؟ صرع به چند نوع گوناگون تقسیم می شود که هرکدام خصوصیت های خاص خود را دارند. در حال حاضر، روشهای درمان جدید صرع دارای چند گام است. احساس سوزن سوزن شدن و بی حسی یکی از شایع ترین علائم هشدار دهنده بیماری ام اس است. بله، فقط باید قبل از ازدواج فرد مقابل را از بیماری خود آگاه کنند تا در آینده دچار مشکل نشوند. بهتر است قبل از شروع رشته ورزشی حتما با پزشک مشورت کنید.

قبل از انجام این تست نیاز است که شما به عنوان بیمار رضایت نامه ای را امضا کنید. تست نوار مغز معمولی 1 تا 1 ساعت و نیم طول می کشد و برای ثبت فعالیت مغز توسط الکترودها نیز زمانی 20 تا 40 دقیقه ای نیاز است. 7. معمولا تشنج کسی را نمیکشد و معمولا بعد از 5 تا 10 دقیقه تمام میشود و به اقدام خاص دیگری نیاز نیست، مگر اینکه تعداد حمله ها زیاد باشد و بیش از نیم ساعت طول بکشد یا در فواصل بین حمله ها، فرد هوشیاری خود را به دست نیاورد. آیا بعد از اتمام حمله میتوان به بیمار غذا یا نوشیدنی داد؟ با توجه به این نکات منعی برای ازدواج با فرد مبتلا به صرع وجود ندارد اما در صورت فرزندآوری باید محدودیتهایی را در نظر بگیرید. اگر دهان بیمار بسته بود، نباید برای باز کردن آن تلاش کرد، اما اگر دهان بیمار باز بود میتوان جسم نرمی مانند لاستیک یا دستمال را بین دندانهای بیمار قرار داد تا از گازگرفتن احتمالی زبان جلوگیری شود.

آهنگ کردی جدید فرشاد آزادی به نام «گل نازم»

متن آهنگ گل نازم فرشاد آزادی


ای گل نازم دردت و گیانمه

خود زانی گرد تو حل بودن مشکلم شیرین زوان مه

هیچ کسی نیتونی بین منو تو گلکم جدایی بخید

تو ارای من مرید عمر منیش اراد هر چی دیرم و فدات

گرد تو خوبه حالم هامه گردت

مانگ و خورو ستاره بوده نذرت

دوسد دیرم من و پات مینم

همیشه عاشقت مینم

گلکم عشقم عمرم دردگد و بان سرم

خود زانی وابستدم گرد تو حل بو مشکلم

تونی تمام دنیا و دینم هایده ناو قلب بی کینه

تو ارای من مری منیش هم چنین عاشقدم قد زمین

بین من و تو هیچ کسیگ نیتونی فاصله بیخی

شیت روانی و بوم کسی یه ثانیه سیرد بکید

زندگی گرد تو آخرت عشق و صفاست


آهنگ کردی جدید فرشاد آزادی به نام «گل نازم»

ویژگی های یک متخصص پوست خوب


از غربالگری‌های معمول سرطان پوست گرفته تا درمان‌های هورمونی برای آکنه یا جوش‌ها (که معمولاً توسط زنان 20 تا 29 ساله و 40 تا 49 ساله تجربه می‌شود)، یک متخصص پوست می‌تواند به تعادل سلامت پوست شما کمک کند، به همین دلیل است که انتخاب بهترین متخصص پوست برای این کار بسیار مهم است.

اگر هنوز به متخصص پوست مراجعه نکرده‌اید، اما احساس می‌کنید آماده‌اید، نیاز دارید و می‌خواهید این کار را انجام دهید، در این مقاله نکات مهمی را برای شناسایی و انتخاب بهترین پزشک پوست و مو برای نیازهایتان جمع‌آوری کرده‌ایم.

متخصص پوست

دانستن بهترین راه برای درمان مشکلات پوستی

در قدم اول تصمیم بگیرید که آیا نیازهای پوست شما مربوط به دارو و جراحی است یا لوازم آرایشی و زیبایی؟! مراقبت از پوست، مانند هر نوع درمان پزشکی دیگر، باید متناسب با نیازهای خاص بیمار باشد. خدمات مراقبت از پوست و مو تخصصی است و باید زیر نظر یک متخصص پوست خوب انجام شود. اما هنوز هم هستند افرادی که با وجود عوارض برخی خدمات زیبایی از جمله عوارض لیزر موهای زائد توسط افراد غیر روحانی و آرایشگران صرفاً به دلیل هزینه کمتر از مراجعه به پزشک خودداری می کنند.

باید بپرسید که نیازهای شما در کدام گروه قرار می گیرد:

درمان: (مثلاً آکنه کیستیک یا روزاسه، لیزر و غیره)

جراحی: (به عنوان مثال، برداشتن توده خوش خیم یا ملانوم غده)

مد: (به عنوان مثال، ساعت)

صرف نظر از این، خودآزمایی ضروری است زیرا تخصص پوست (پوست) رشته های مختلفی را پوشش می دهد. به عنوان مثال، یک متخصص پوست خوب روی زیبایی پوست و بیماری های پوستی تمرکز می کند و یک متخصص پوست دیگر در جراحی سرطان پوست تخصص دارد.

بهترین متخصص پوست و مو برای شما متخصصی است که تخصصش با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. در صورت شک، با مطب پزشک خود تماس بگیرید و بپرسید که آیا این متخصص پوست تجربه درمان مشکل شما را دارد یا خیر.

برخی از خدمات تخصصی پوست و مو

غربالگری و درمان سرطان پوست: پزشکان غربالگری سرطان پوست را حداقل یک بار در سال توصیه می کنند.

درمان واریس: فقط برای تسکین علائم ناشی از واریس از جمله درد، تورم و درد در پاها انجام می شود.

تزریق و ژل بوتاکس: روش های زیبایی و ترمیمی مانند بوتاکس و پرکننده های پوستی تحت پوشش بیمه نیستند. زیرا این روش برای زیبایی است.

لایه برداری پوست: این ممکن است برای درمان کراتوز اکتینیک (پیش سرطانی)، در برخی موارد، درمان آکنه یا جوانسازی پوست استفاده شود.

لیزر موهای زائد: یکی از بهترین راه های از بین بردن موهای زائد، لیزر موهای زائد است که باید در کلینیک و زیر نظر متخصص پوست انجام شود.

مدارک متخصص پوست خود را بررسی کنید.

اگر برای اولین بار است که به یک متخصص مراجعه می کنید، فراموش نکنید که مدارک او را بررسی کنید. برای یافتن بهترین متخصص پوست و مو با توجه به شرایط خود، داشتن یک تخصص مرتبط یا حتی یک فوق تخصص می تواند کمک کننده باشد. دیدن نمونه کارهای پزشک در زمینه کاشت مو، لایه برداری و تزریق بوتاکس یا ژل لب را فراموش نکنید.

اغلب، پزشکان گواهی و مدارک معتبر خود را در وب سایت یا مطب خود قرار می دهند. علاوه بر این، دستیاران پزشکی و پرستاران در کنار متخصصین پوست و مو در بسیاری از مراکز پوست کار می کنند و تجربه چندین ساله در درمان بیماری های پوستی دارند. متخصصان پوست به آنها آموزش می دهند تا در مورد مراقبت از پوست بیاموزند.

به یاد داشته باشید که هر پزشکی با مدرک پزشکی، حتی یک پزشک عمومی، می تواند در زمینه پوست کار کند، اما پزشکان با لیسانس و تخصص درماتولوژی و مراقبت از مو، سال های بیشتری را صرف مطالعه و گذراندن امتحانات سخت تری کرده اند.

بسیاری از پزشکان خود را متخصص پوست می دانند، اما می توانند متخصص داخلی، پزشک عمومی یا هر چیز دیگری باشند. حتی اگر پزشک مدعی داشتن گواهی پزشکی باشد، این گواهی لزوماً در زمینه پوست نیست.

برای بیماران وقت بگذارید

متخصصان پوست ساعت را تماشا نمی کنند. آنها بر مشکلات و سوالات شما تمرکز می کنند. متخصص پوست شما باید برای توضیح روند درمان و رفع نگرانی های شما وقت بگذارد. اگر متخصص پوست ایده های شما را نادیده بگیرد، یا به شما گوش ندهد، ممکن است انجام یک عمل زیبایی یا درمان با آن پزشک دشوار باشد. بهتر است کسی را پیدا کنید که برای شما ارزش بیشتری قائل باشد.

عدم اجبار برای تجویز برخی محصولات

مطب دکتر یک برنامه تلویزیونی برای خرید خانگی نیست. متخصصان پوست هرگز نباید از محصولات، درمان ها یا سایر داروهایی که فقط توسط توزیع کنندگان دارو ارائه می شوند درخواست کنند. اگر فکر می کنید که پزشک شما بیشتر از مراقبت خوب به پول اهمیت می دهد، در انتخاب خود تجدید نظر کنید.

ارائه نمونه محصولات بهداشتی

وجود محصولات مختلف در مطب نشان می دهد که متخصص پوست واقعاً دوست دارد بیماران بهترین راه حل را برای مشکلات پوستی خود بیابند. اگر یک متخصص پوست به شما بگوید قبل از خرید محصولی را امتحان کنید تا مطمئن شود که برای شما مناسب است، این یک نشانه عالی در هنگام انتخاب متخصص پوست است.

مشاوره آنلاین پوست حتی در زمان بحران کرونا

شما هرگز نباید احساس تنهایی کنید. اگر پس از یک درمان واکنش آلرژیک دارید یا سؤال جدی در مورد آن دارید، باید بتوانید در شب و آخر هفته به متخصص پوست مراجعه کنید.
رفرنس: https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-متخصص-پوست-و-مو-در-شیراز 


ادامه پست: https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-متخصص-پوست-و-مو-در-شیراز