کانال خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

کانال خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

یادگیری سود ایجاد کنید از پدیده درمان بیماری صرع


معمولا بعد از حمله صرع، بیمار خواب آلود، گیج و منگ است و اگر تشنج عمومی کرده باشد، درد شدیدی در اندامها و فشردگی و کوفتگی در بدن احساس میکند و بیشتر تمایل دارد بخوابد بنابراین بهتر است موادقندی یا غذایی نخورد اما بعد از بیدار شدن از خواب، میتواند مایعات بنوشد. آمار شیوع این بیماری، بدون در نظر گرفتن آمار 4 درصدی تب و تشنج کودکان 6 ماهه تا 5 ساله، بین نیم تا 2 درصد از جمعیت عمومی است. در بین کودکان شایع است که معمولاً تشنج آنی است و یک لحظه به طول می انجامد. اگر بیمار دچار صرع شده او را به یک سمت بخوابانید و سرش را همسطح یا پایین تر از بدنش قرار دهید. اگر بیماری صرع باعث می شود احساس آسیب پذیری، ترس، عصبانیت، درماندگی یا تحت فشار داشته باشید، این احساس ممکن است بر رابطه جنسی شما نیز تأثیرگذار باشد. از مهم ترین علت های تشنج در کودکان می توان تب بالا، عفونت های ویروسی، ضایعات عصبی و یا ابتلا به بیماری صرع را می توان نام برد، از سوی دیگر مبتلا شدن به بعضی از بیماری های ژنتیکی، کاهش شدید فشار خون و همچنین آسیب های مغزی می تواند باعث این بیماری شوند، به این نکته دقت کنید که اگر مادر در زمان بارداری از بعضی از داروهای خاص مصرف کند، احتمال دارد که کودک این مشکل را دارا شود، شاید بپرسید که بیماری صرع چه زمانی شروع می شود، این را باید بدانید در بعضی مواقع ممکن است یک نوزاد به این بیماری مبتلا شود و بعضی مواقع ممکن است یک فرد سالمند مبتلا شود، به همین دلیل تشنج ممکن است در هر سنی رخ دهد.

صرع انواع گوناگون و علایم بسیار متنوعی دارد که در میان آنها چند نوع صرع معروفتر هستند؛ مثلا یک نوع صرع، «صرع بزرگ» نام دارد که در اثر تخلیه الکتریکی ناگهانی و همزمان در هر دو نیمکره مغز به وجود میآید و باعث بیهوشی کامل بیمار میشود. در این نوع صرع، کودک ممکن است حدود چند ثانیه اتفاقهایی که میافتد، به یاد نیاورد اما بیهوش نمیشود. بیان ابتلا به بیماری صرع یکی از نکات مهم قبل از ازدواج است. همچنین خانمهای مصروعی که قصد بارداری دارند، باید قبل از باردار شدن به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنند و مشاوره بگیرند. مشاوره قبل از باردار شدن برای زنان مبتلا به صرع ضروری است. شروع درمان پس از اولین حمله تشنج غیر معمول است. اگر کودک در سن پایینتری قرار دارد و دچار تب و تشنج میشود، حتما باید در منزل دیازپام باشد زیرا گاهی چکاندن آمپول دیازپام داخل مقعد کودک یا خنک کردن و پاشویه کردن وی، از شروع حمله تشنج جلوگیری میکند.

5. برخی افراد برای اینکه دندانها به هم قفل نشوند و بیمار احیانا زبانش را گاز نگیرد، چوب، قاشق یا هر وسیله ای که دم دستشان باشد، داخل دهان بیمار می گذارند اما این کار خطرناک است و ممکن است باعث آسیب بیشتر بیمار شود. 4. دستتان را داخل دهان او نبرید زیرا عضلات فک بسیار قوی هستند و در صورت قفل شدن دهان، ممکن است آسیب شدیدی به دستهایتان وارد شود. درمان بیماری صرع چگونه است؟ صرع به چند نوع گوناگون تقسیم می شود که هرکدام خصوصیت های خاص خود را دارند. در حال حاضر، روشهای درمان جدید صرع دارای چند گام است. احساس سوزن سوزن شدن و بی حسی یکی از شایع ترین علائم هشدار دهنده بیماری ام اس است. بله، فقط باید قبل از ازدواج فرد مقابل را از بیماری خود آگاه کنند تا در آینده دچار مشکل نشوند. بهتر است قبل از شروع رشته ورزشی حتما با پزشک مشورت کنید.

قبل از انجام این تست نیاز است که شما به عنوان بیمار رضایت نامه ای را امضا کنید. تست نوار مغز معمولی 1 تا 1 ساعت و نیم طول می کشد و برای ثبت فعالیت مغز توسط الکترودها نیز زمانی 20 تا 40 دقیقه ای نیاز است. 7. معمولا تشنج کسی را نمیکشد و معمولا بعد از 5 تا 10 دقیقه تمام میشود و به اقدام خاص دیگری نیاز نیست، مگر اینکه تعداد حمله ها زیاد باشد و بیش از نیم ساعت طول بکشد یا در فواصل بین حمله ها، فرد هوشیاری خود را به دست نیاورد. آیا بعد از اتمام حمله میتوان به بیمار غذا یا نوشیدنی داد؟ با توجه به این نکات منعی برای ازدواج با فرد مبتلا به صرع وجود ندارد اما در صورت فرزندآوری باید محدودیتهایی را در نظر بگیرید. اگر دهان بیمار بسته بود، نباید برای باز کردن آن تلاش کرد، اما اگر دهان بیمار باز بود میتوان جسم نرمی مانند لاستیک یا دستمال را بین دندانهای بیمار قرار داد تا از گازگرفتن احتمالی زبان جلوگیری شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد