کانال خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

کانال خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

اهمیت هاست در آپدیت های سئوی گوگل

 انتخاب هاست یکی از اولویت‌های افرادی است که اقدام به تاسیس وب سایت می‌کنند؛  اطلاعات وب سایت شما از طریق هاست در هر ساعت شبانه روز در دسترس می باشند. همانطور که می دانید اگر سایت شما به طور مکرر از دسترس خارج شود اثرات مخربی برای سئوی سایت شما به بار می آورد و همچنین کاربران خود را برای همیشه از دست می دهید. .

 قبل از آنکه در مورد اهمیت هاست در آپدیت سئوی سایت صحبت کنیم لازم است با دو واژه هاست سرور بیشتر آشنا شویم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

هاست چیست؟.

هاست در فرهنگ لغت به معنای میزبان به کار رفته است؛ اما در اطلاعات مربوط به وب،  به فضای مجازی گفته می‌شود که اطلاعات سایت روی آن قرار داده می شوند.

 انواع مختلفی از هاست وجود دار؛د مثلاً هاست لینوکس، هاست ویندوز و غیره که هر یک از اینها ویژگی های خاص خود را دارند و علاوه بر این نمونه‌های خارجی و ایرانی هر کدام موجود می باشد..

 سرور چیست؟

هاست ها بر روی یک سرور قرار دارند. سرور در واقع نوعی میزبان است، اما یک میزبان بزرگتر از هاست، یعنی یک  سرور چند هاست را در بر می گیرد . سرور یک کامپیوتر است و از ویژگی های مهمی همچون: در دسترس بودن به صورت شبانه روز، قابل اطمینان بودن و غیره برخوردار است. ممکن است این سوال در ذهن شما هم به وجود آمده باشد که چرا ما باید هاست خریداری کنیم و برای انجام کارهای خود از کامپیوتر شخصی خود استفاده نکنیم؟ در پاسخ به این سوال می توان اینگونه گفت که سرورها از لحاظ امنیت و سخت افزاری در بالاترین سطح ممکن قرار دارند و در طول ۲۴ ساعت شبانه روز و همه روز های هفته به آسانی در دسترس هستند .  و به همین دلیل امکان از بین رفتن اطلاعات و یا فایل های شما وجود ندارد و به آسانی می توانید به اطلاعات کامپیوتر خود دسترسی پیدا کنید.

تاثیر هاست و سرور در سئوی سایت:

مهم ترین اهمیت هاست و سرور در سئوی سایت است که بسته به نحوه ی کار گوگل و  بررسی سایت ها می باشد. گوگل ربات  های خود را که به خزنده ها معروف هستند به منظور رتبه بندی به سایت ها می فرستند تا بر اساس محتواهایی که جمع می کنند سایت ها را رتبه بندی کنند. و همچنین سایت ها را  با معیار های رتبه بندی گوگل مطابقت می دهند و آنها را برای کلید واژه های مختلف فهرست می کنند.

-از دسترس خارج دشدن سایت: اگر زمانی که ربات ها برای بررسی سایت می ایند سایت شما از دسترس خارج شده باشد یک نکته منفی است که تکرار مکرر ان سئوی سایت شما را پایین می اورد .

-اسپم شدن سایت، اگر یکی از سایت هایی که  بر روی سرور قرار گرفته به افرادی که برای دریافت ایمیل در سایت ثبت نام نکرده اند ایمیل ارسال نماید گوگل این عمل را اسپم تشخیص میدهد. چنان چه یکی از سایت هاییی که روی سرور قرار دارد اسپم تشخیص داده شود تمام سایت های سرور با مشکل مواجه میشوند و این امر در سئوی سایت موثر  است .

-سرعت سایت: یکی دیگر اتز تاثیرات هاست و سرور درسئوی سایت از نظر سرعت سایت است چنان چه شرکت ارائه دهنده ی هاست سرور را بین چند شرکت تقسیم کند سرعت سایت شما به دلیل ترافیک زیاد پایین می آید و موجب کاهش رتبه ی سایت شما می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد